pengikut raksasa yang busuk

6/6/11

happy saturday.

sabtu lepas. adalah hari yang sepatutnya aku join hari keluarga FHP . well as usual. aku dan eisha selalu akan lari dari tujuan sebenar. okey kitorang escape. yes yes escape is the right word. after membelasah sekeping roti canai and teh kosong.

eisha kata stephanie and ellis balik ke malaysia hari ni. as kitorang pun memang rasa nak escape sebab aku serious tatahu yang aku dah rasa berat mata berat otak nak fikir. aku cuma pinjam jersy rugby adik aku yang bertulis "SAASS lion " dan bernombor 17 di belakang with quarter dan kasut sport. aku nampak macam athlete. sangat macam athlete. belum eisha yang bertrack suit. kami dah macam athlete.

tapi apakan daya. kami dah escape. so ta ada lah word athlete. kami ke LCCT untuk menjemput stephanie dan ellis. ok ini maksudnya " important serious personal problem" kalau ta boleh terima sorry. jangan salah kan dia. idea aku semuanya. okey aku yang jahat. puas hati? okey ta peduli.

dari LCCT kami shoot pergi PUTRAJAYA okey memang cantik. cantik sangat. dan aku rasa mereka banyak bazir duit dekat sini. bina masjid yang megah megah. tapi ta ada orang yang solat. hanya nak harap kan solat jumaat aja. yang lain ta ada. cuma jadi tatapan pelancong pelancong yang rata rata datang dari cina.masa tu panas sangat. nasib baik aku pakai berkati punya sunblock. kalau ta hitam. aku teringat ellis kata,

" your prime minister's house is larger thn our queen. they just live in a vila and your prime minister is living in a palace?" aku ta tahulah itu kediaman PM ke ta. sebab kat depan tu dia tulis kediaman rasmi PM.

oh. aku terdiam di situ. true juga. banggunan di malaysia banyak yang besar besar. rupa mewah mewah. membazir. baik kurang kan setiap akaseseri pada bangunan tu dan di beri kepada yang memerlukan. sebab setiap besi yang di gunakan setiap simen semuanya duit. dan semuanya akan di akhiri dengan kemusnahan. well kita dah nampak kan seluruh negara punya kerosakan banggunan? ni cuma pendapat saja. ta ada kena mengena dengan politics semua. no no. as a youth, aku rasa aku berhak juga bersuara. bukan nak dengar cakap pakcik pakcik yang hanya mengaggung kan duit berjuta.

setelah ke putrajaya, ke one utama pula. okey kat sini kita boleh nampak the journey. dari sini yang dah agak berjam jam juga around 1-4 petang. makan dan shopping. and ini first time aku makan tutti fruity okey dia sedap. kalau nak amk kena berhati hati jangana nak amik ikut nafsu aja. you will end up kena mahal nak mampus dan akan merungut.

satu KL kitorang jalan. dari titiwangsa ke ampang ke seluruh kl okey aku lah tourist yang sebenar. sebab aku ta tahu apa itu malaysia. sampai lah eisha yang bawak kitorang kesana dan kemari. terima kasih eisha. for the food and everything. akhir sekali "look up point"

mana kat sini kita akan nampak permandangan KL yang ramai orang ok aku assume " dating people" and " rempit" ok tempat dia cantik. cuma itu lah. orang malaysia. bila kita kawan dengan orang yang kulit cerah sikit, mula lah nak mengutuk.

"eh minah, dah ta cukup orang melayu lagi ke nak kawan?"

okey yang itu aku dengar belum lagi makcik makcik tudung berendut dengan balak kat tepi devider dengan mata nak berguling jatuh ke lantai. kenapalah sampai macam tu sekali. kita kawan universal. aku ada je kawan india cina hitam putih and all type of bumiputera ta kecoh pun bhai.

thn hantar dorang ke putra station. okey aku masih ingat janji aku dengan adik aku ke FRINJAN. palik je terus jert kat adik aku suruh siap ke FRINJAN . walaupun aku letih. but janji tetap janji. walaupun 3 kali aku pusing ta ada parking. drastik sekali bila aku suruh adik aku angkat palang MBSA dan aku parking di situ.

kali ni punya ta besar sangat macam haritu di KOMPLEX belia. ni macam kecik sikt but people buat persembahan best. lagi lagi NAJWA latif. dia comel and best lagu dia. itu her first time. okey bagus lah budak macam tu. mula dari bawah. ta terus nak mengejar popularity. cuma nak kumpul "kawan" dulu bila kuat baru kejar popularity. and adik aku beli buku "bau semangat anak muda ( smells like teen spirit)"

review pasal buku ni:

okey ni kira first time aku terjebak dengan buku buku macam ni. okey buku ni simple. macam assignment aku hantar pada lecturer aku. stapler and tape. okey buku macm ni dah cukup cool untuk orang orang macam aku. cerita dia tentang seorang lelaki di mana kehidupan dia banyak di pengaruhi oleh persekitaran dia. mula persahabatan dengan dave, bertukar kepada hafiz dan abang nya dan lam dan last sekali dalam cerita ni luq. kehidupan dia banyak juga di pengaruhi oleh music. dan setiap idola dia KURT cobain and Lam mati. and aku suka buku ni. sebab aku rasa orang yang tulis ni genius. meng adaptasi kehidupan sebenar guna tulisan. and this is damn cool! okey please beli buku ni..

what a saturday.

2 comments:

redo amin said...

stephanie and ellis sape?

arteen tarmedi said...

new friends from netherland.