pengikut raksasa yang busuk

5/11/11

budak budak hingusan


budak sekolah sekarang dah manja.

semua benda mak bapak bagi. itu ini dan segala galanya. nak apa? terus letak depan mata. tapi masih ada yang malas.
budak sekolah dah pakai i phone. eh eh. bukan 3GS punya tau. tapi IPHONE 4. agak melampau lah kat situ. ala kau budak sekolah. buat apa benda yang bagus bagus. ta payah lah kalau niat tu nak menunjuk pada rakan rakan.

ada pula dah pakai motor bagus bagus. pastu end up duduk tepi sekolah show off and merempit. bila anak dah terkujur kat situ baru nak salah kan pihak sekolah lah apa lah. aleh2 sekolah yang kena tanggung jawap bukan kau. anak awak tu yang salah. dan awak tu manja kan sangat.

rokok dan sekolah dah jadi sinonim dah. dari zaman aku dulu. tapi sekarang terang terangan orang dah jual rokok kat budak2 sekolah. dekat foodcourt section 2. budak kata " nak sebatang " je laju si peniaga hulur kan kat budak budak. bila anak kau isap rokok marah. bising. tapi kau? dah dok bagi pada budak budak sekolah. bukan lah kat situ je dekat 7E pun ada jugak. mana ta rosak budak2 sekolah tu. sebab ada manusia manusia macam awak. buat r
ugi je kerajaan buat kempen berjuta juta ringgit. tapi rakyat malaysia masih macam ni.

" AMARAN : rokok membahaya kan kesihatan."

rakyat malaysia masih ta bijak.

No comments: