pengikut raksasa yang busuk

12/17/10

ikan pakai baju

aku ni ada minat yang macam2. aku ada minat yang perempuan punya kerja, aku ada minat lelaki punya kerja.

aku kan dari dulu aku berangan nak ada bisness sendiri. ok kata cerita koprat2 melayu kat tv "membina empire sendiri". memang. aku dari dulu aku fikir nak bukak bisness2. bisness yang aku fikir nak bukak.

1) bisness fashion

aku ni bukan lah orang yang mengikuti sangat perkembangan fashion. aku cuma reeti sketch je. aku ta reti jahit apa semua. entah lah. aku sangat minat fashion designing. aku minat sangat2. aku nak ada label aku sendiri. macam orang lain ada. aku nak jadi setaraf macam orang2 terkenal kat luar tu. aku nak orang semua pakai baju aku. pakai baju yang aku reka. aku nak jadi trendsetter. bukan follower.

2) bisness makan.

ok makan, aku suka makan. aku tahu. semua orang dalam dunia ni suka makan. aku nak buka kedai makan berasas kan makanan laut ikan terutamanya. memang kita sedia maklum ikan ni ada berjuta masakan yang kita boleh masak. dan aku akan ada kan menu steamboat dengan griill. ngee macam seoul garden pula, tapi memang. aku memang nak buka kedai makan. konsep kampung. makan ramai2. comeeeeeeeeeeeeelllllllllllnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... and nama kedai tu " RUMAH IKAN" whopp whopp!! mesti boleh punya. mesti boleh!!


itu impian aku selepas nak jadi engineer. :)


4 comments:

hachereennor'ain said...

hahahaha .pasal bisnes makan tu kita dari dulu sama sama berangan .

manusia berupa ultraman said...

dulu kiita pk nak bukak mcd!!

hachereennor'ain said...

tu lah pasal .tapi lepas tu ada orang bukak dulu .aku rasa satelite tu rakam perbualan kita kot .susah lah sekarang ni ,semua rahsia senang senang je orang tahu .

manusia berupa ultraman said...

tulah., ta hape2. padahal kita cakap dalam bilik kau.