pengikut raksasa yang busuk

8/30/10

air liur


air.
air penting. air penting dan air penting. sekaranbg ar sangat penting. kalau ta penting, aku akan ke kerja dengan ta mandi.

sekarang dah mula terasa crisis air. bukak pili ada bunyi keladak yang keluar. bukan air. baran betul aku. bla ta ada air mula lah nak mencarut2.

*oioi. kurang pahala puasa kalau carut2 nie*

well aku masih teringat kisah beberapa ketika dulu. zaman2 sekolah. masa tu kl selangor sangat lah ada crisis air. sampaikan ada lori air datang sebab nak agih2 kan air untuk penduduk setempat.masa tulah apek jual baldi sangat untung. sebab ramai yang datang bawa baldi sebab nak tadah air. kesian pada makcik pakcik yang dah tua. ta akn lah dorg yang nk g angkat air.

oh. dulu aku ta rasa semua ini sbab aku duduk di sebelah negeri selangor iaitu pahang. pahang banyak bukit. so, sumber air ta pernah membimbangkan penduduk pahang. walaupun kadang2 baran juga bila ta ada air. tapi kalau selangor nak harap kan bukit apa? bukit cerakah? bukit beruntung? atau bukit tinggi. dah ta ada tempat yang boleh di harap kan.

entah lah. sampai bila lah kita nak jadi macam nie. well people. slogan aku untuk kali nie ada lah,


"jimat-jimat kan lah penggunaan air. jangan sampai berak tak berbasuh"




1 comment:

Anonymous said...

umah ada air... tapi malas mandi.. ngee~